Zupa brokułowa

Ostatnio polubiłam się z zupami. O ile nigdy za nimi jakoś specjalnie nie przepadałam (oczywiście są wyjątki m.in ukochana dyniowa mojej babci, czy zupa z kapusty mamy), to ostatnio coraz częściej mam na nie ochotę. Tym bardziej w okresie jesiennym, czy zimowym, gdzie oprócz walorów smakowych, zupa również fajnie rozgrzewa. Tym razem przyszła pora na spróbowanie zupy brokułowej, bo chociaż brokuła lubię, to zupy z niego wcześniej nie udało mi się spróbować.... No i teraz wiem, że mogę tego żałować, bo jest naprawdę dobra. I Wam również polecam. 

Przepis z bloga Uwielbiam gotować 



Składniki:
1 marchewka
3 ziemniaki
3 ząbki czosnku
3/4 brokuła
1,5 l rosołu
3 łyżki śmietany
sól, pieprz

Wykonanie:
Rosół zagotować. W międzyczasie obrać warzywa. Marchew pokroić w półplasterki, a ziemniaki w kostkę. Do gotującego się rosołu wrzucić marchewkę i ziemniaki i przeciśnięte ząbki czosnku. Gotować około 25 minut, aż marchewka i ziemniaki będą w miarę miękkie i dodać brokuła podzielonego na niewielkie różyczki i gotować kolejne 10-15 minut. Doprawić solą i pieprzem. Dodać śmietanę. 
Połowę zupy odlać do miski lub innego garnka i zmiksować. Następnie zupę przelać z powrotem do jednego garnka (jeśli zupa nadal jest za mało gęsta można rozrobić łyżkę mąki w niewielkiej ilości wody i dodać do zupy - chociaż wg mnie nie jest to konieczne)

SMACZNEGO :)

Komentarze

  1. Uwielbiam zupę brokułową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno jej nie jadłam, ale z pewnością do niej wrócę:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio polubiłam się z brokułami, głównie ze względu na maluszka. Zupy na ich bazie są naprawdę smaczne! Twoja wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie też najukochańsza dyniówka! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie też najukochańsza dyniówka! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz